Vyhodnotenie projektu ŠKOLY ZA DEMOKRACIU

Certifikát

Projekt prebiehal pod záštitou Centra komunitného vzdelávania a workshopy viedol Miroslav Ragač, lektor a programový koordinátor.

Zapojených bolo 25 žiakov z 3.MP triedy.

Cieľom programu Školy za demokraciu je rozvoj kritického myslenia, neformálne vzdelávanie k ľudským právam cez osobné príbehy. Vďaka aktivite "Živá knižnica! - zlepšovať vnútornú demokraciu v konkrétnych triedach. Lektor vedie so študentmi a študentkami dialóg, v ktorom nevystupujú v pozícii neomylných či tých, ktorých názor je jediný správny, a tým, že ponúka zaujímavé, participatívne a inovatívne metódy vzdelávania, prispieva k tomu, že sa na Slovensku formuje generácia, ktorá je otvorenejšia, tolerantnejšia a schopná kriticky a kreatívne myslieť. Koncepcia projektu sa snaží  zaujať mladých ľudí aj pri náročných témach, akými sú dezinformácie, hoaxy, chyby v uvažovaní či argumentačné fauly. Hoci program je primárne zameraný na prevenciu radikalizácie mládeže, obsahom stretnutí sú často aj rozhovory o tom, čo študentov a študentky trápi pri spolužití v našej spoločnosti, v triede, v škole, a niekedy aj doma.

Na úvod som so žiakmi vyplnila online dotazník, ktorým boli mapované vedomosti o daných témach, ktoré budú preberané v rámci workshopov.

1.workshop 9.2.2023 - Predsudky a stereotypy. Aktivita - maliar stereotypov

2.workshop 16.3.2023 - Sila argumentu. Aktivita - argumentačná vojna, Dilemy

3.workshop 13.4.2023 - Kvíz o migrácii. Aktivita - Odišiel by si? Živá knižnica - LGBTI+

4.workshop 11.5.2023 – stretnutie sa neuskutočnila zo strany organizátora

5.workshop 25.5.2023 – záverečné stretnutie – Aktivita srdce, Urob krok vpred, vypĺňanie záverečných dotazníkov.

 

Záver:  Žiaci sa počas piatich stretnutí naučili viesť dialóg na rôzne (častokrát) kontroverzné témy ako je politiky, sexuálna orientácia stereotypy... Dokázali vzájomne argumentovať a vyjadrovať svoje názory a prichádzať ku kompromisom.

Projekt splnil svoje ciele a je možnosť sa zapojiť do neho aj budúci rok s ďalšou triedou.

 

Mgr. Veronika Zeljenková

školský psychológ