KOLEKTÍVNA ZMLUVA
uzatvorená medzi
zmluvnými stranami:
Základnou organizáciou Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy
na Slovensku pri SOŠ obchodu a služieb v Krupine,M. R. Štefánika 8, 963 01
Krupina,
IČO:42309891
Zastúpená: Mgr. Alžbeta
Ližbetinová,splnomocnenec na kolektívne vyjednávanie a uzatvorenie
kolektívnej zmluvypodľa článku 2
ods. 2 stanov základnej organizácie na základe plnomocenstva zo dňa 22. 11.
2023 (ďalej odborová organizácia)
a
Strednou odbornou školou obchodu a služieb so sídlom v Krupine, M. R. Štefánika 8,
IČO:00 159 352
Zastúpená:Mgr. Anna Borbuliaková,riaditeľka školy
(ďalej zamestnávateľ)
nasledovne:
Prvá časť
Úvodné ustanovenia
Článok 1
Spôsobilosť zmluvných strán na uzatvorenie
kolektívnej zmluvy
1/ Odborová organizácia má právnu subjektivitu podľa zákona číslo 83/1990
Zb. o združovaní občanov v znení neskorších predpisov.
Oprávnenie
rokovať a uzatvoriť túto kolektívnu zmluvu vyplýva z článku 2 ods. 2
stanov odborovej organizácie a z plnomocenstva zo dňa 22.11.2023,
ktorým výbor odborovej organizácie, jej štatutárny orgán, splnomocnil na
rokovanie a uzatvorenie kolektívnej zmluvy Mgr. Alžbetu Ližbetinovú,
predsedníčku odborovej organizácie. Plnomocenstvo zo dňa 22.11.2023 tvorí
prílohu č. 1 tejto kolektívnej zmluvy.
2/ Zamestnávateľ má právnu subjektivitu
založenú zriaďovacou listinou.
Oprávnenie
zástupcu zamestnávateľa rokovať a uzatvoriť túto kolektívnu zmluvu vyplýva
z jeho funkcie riaditeľa školy, štatutárneho orgánu zamestnávateľa.
3/ Na účely tejto kolektívnej zmluvy sa môže
používať na spoločné označenie odborovej organizácie a zamestnávateľa
označenie „zmluvné strany“, namiesto
označenia kolektívna zmluva skratka „KZ“,
namiesto označenia Zákonník práce skratka „ZP“,
namiesto označenia zákona o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone
práce vo verejnom záujme skratka „OVZ“ a namiesto Kolektívnej zmluvy vyššieho
skratka „KZVS“.
Článok 2
Uznanie odborovej organizácie
a zamestnávateľa
1/ Zamestnávateľ uznáva
v zmysle §
2/
Zmluvné strany sa zaväzujú, že nebudú v budúcnosti počas účinnosti
tejto KZ
spochybňovať
vzájomné oprávnenievystupovať akozmluvnástranatejtoKZ.
Článok 3
Pôsobnosť, platnosť a účinnosť kolektívnej zmluvy
1/ Táto KZ upravuje pracovné podmienky
a podmienky zamestnávania, individuálne a kolektívne vzťahy medzi
zamestnávateľom a jeho zamestnancami a práva a povinnosti
zmluvných strán.
2/ Táto KZ
je záväzná pre zmluvné strany
a zamestnancov, ktorí sú u zamestnávateľa v pracovnom pomere. KZ
sa nevzťahuje na zamestnancov zamestnávateľa, ktorí u neho pracujú na
dohodu o vykonaní práce, na dohodu o brigádnickej práci študentov
a na dohodu o pracovnej činnosti.
3/
Táto KZ je uzatvorená na dobu od 1. januára 2024 do 31. decembra 2025. Účinnosť
tejto KZ sa začína dňom 1. januára 2024 a skončí 31. decembra 2025, okrem článkov ktoré sú
viazané na rozpočet, t.j. článkov 7, 9, 10 a 28, ktorých účinnosť sa končí dňom 31.
decembra 2024. V prípade, že ku 31. 12. 2024 nebude podpísaná KZ na rok 2025, končí účinnosť KZ na rok 2024
až dňom podpísania KZ na rok 2025.
4/
KZ rešpektuje ustanovenia KZVS na rok 2024.
Článok 4
Zmena kolektívnej zmluvy
1/ KZ a jej rozsah sa môžu
meniť len po dohode jej zmluvných strán, na základe písomného návrhu na zmenu
KZ jednou zo zmluvných strán. Dohodnuté zmeny sa označia ako „doplnok ku KZ“ a
číslujú sa v poradí v akom sú uzatvorené.
2/
Zmluvné strany sa zaväzujú doplnkom ku KZ zmeniť do budúcna ustanovenia
KZ, ktoré zakladajú finančné nároky, t.j. články 7, 9, 10 a 27 a to
v závislosti od prideleného rozpočtu zamestnávateľovi. Zmluvné strany môžu
po vzájomnej dohode doplnkom k tejto KZ zmeniť aj iné ustanovenia tejto KZ
bez obmedzenia.
Článok 5
Archivovanie kolektívnej zmluvy
Zmluvné strany
uschovajú túto KZ po dobu 5 rokov od skončenia jej účinnosti.
Článok 6
Oboznámenie zamestnancov s kolektívnou
zmluvou
1/ Zamestnávateľ sa
zaväzuje po podpísaní KZ túto rozmnožiť a v dvoch rovnopisoch ju doručiť
predsedovi odborovej organizácie v lehote 10 dní od jej podpísania.
2/ Odborová organizácia sa zaväzuje
zabezpečiť oboznámenie zamestnancov zamestnávateľa s obsahom KZ do 15 dní
od jej uzatvorenia. Termín stretnutia zamestnancov dohodnú zmluvné strany. Z oboznámenia
s obsahom KZ sa vyhotoví zápisnica, ktorej príloha bude prezenčná listina
oboznámených zamestnancov. Odborová organizácia sa zaväzuje poskytnúť svojmu
členovi na základe jeho písomnej žiadosti kópiu tejto KZ do 30 dní od
požiadania.
3/
Novo prijímaných zamestnancov do pracovného pomeru oboznámi
zamestnávateľ s touto KZ v rámci plnenia povinností v zmysle §-
47 ods. 2 ZP.
Individuálne vzťahy, právne nároky, a práva
zamestnancov vyplývajúce
z kolektívnej zmluvy
Zamestnávateľ,
sa zaväzuje, že odmeňovanie zamestnancov bude dôsledne realizovať podľa zákona č. 553/2003 Z. z .v znení neskorších
predpisov.
Článok 7
Príplatky, odmeny a náhrady za pohotovosť
Príplatok za riadenie
(1) Percentuálny podiel príplatku za riadenie
riaditeľovi určí v rámci rozpätia uvedeného v prílohe OVZ č. 6
zriaďovateľ.
(2) Príplatok za riadenie vedúcemu zamestnancovi
určí riaditeľ v rámci rozpätia percentuálneho podielu z platovej
tarify najvyššieho platového stupňa platovej triedy, do ktorej je zaradený,
a vedúcemu pedagogickému zamestnancovi a vedúcemu odbornému
zamestnancovi v rámci rozpätia percentuálneho podielu z platovej
tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej je zaradený, zvýšenej
o 14 %, s prihliadnutím na náročnosť riadiacej práce
a v závislosti od kvality riadenia jemu zvereného organizačného útvaru
a podriadených zamestnancov. Rozpätie percentuálneho podielu podľa stupňa
riadenia a pôsobnosti zamestnávateľa je uvedené v prílohe č. 6 OVZ.
Príplatok za
zastupovanie
(1) Zamestnancovi, ktorý zastupuje vedúceho
zamestnanca v celom rozsahu činnosti nepretržite dlhšie ako štyri týždne a pre
ktorého zastupovanie nie je súčasťou jeho pracovných povinností vyplývajúcich z
pracovnej zmluvy, patrí od prvého dňa zastupovania príplatok za zastupovanie v
sume príplatku za riadenie zastupovaného vedúceho zamestnanca.
(2) Ak
vedúci zamestnanec zastupuje vedúceho zamestnanca na vyššom stupni riadenia a
toto zastupovanie nie je súčasťou jeho pracovných povinností, patrí mu za
podmienok podľa odseku 1 príplatok za zastupovanie. Príplatok za zastupovanie
patrí od prvého dňa zastupovania a zamestnávateľ ho určí v sume príplatku za
riadenie zastupovaného vedúceho zamestnanca, ak je to pre zastupujúceho
vedúceho zamestnanca výhodnejšie, najmenej však v sume príplatku za riadenie
určeného zastupujúcemu vedúcemu zamestnancovi; pôvodne určený príplatok za
riadenie mu počas zastupovania nepatrí.
Príplatok
za výkon špecializovanej činnosti
Zamestnávateľ vyplatí zamestnancovi, za výkon špecializovanej činnosti
príplatky nasledovne:
a) pedagogickému zamestnancovi za činnosť triedneho učiteľa, ak túto
činnosť vykonáva v jednej triede, príplatok v sume 5% platovej tarify platovej
triedy a pracovnej triedy, do ktorej je zaradený, zvýšenej o 14%,
b) pedagogickému zamestnancovi za činnosť triedneho učiteľa, ak túto
činnosť vykonáva v dvoch alebo viacerých triedach, príplatok v sume 10%
platovej tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej je zaradený,
zvýšenej o 14%, ( § 13b OVZ),
c) pedagogickému zamestnancovi alebo odbornému zamestnancovi za činnosť
uvádzajúceho pedagogického zamestnanca alebo uvádzajúceho odborného
zamestnanca, ak túto činnosť vykonáva u jedného začínajúceho pedagogického
zamestnanca alebo jedného začínajúceho odborného zamestnanca, príplatok
v sume 4% platovej tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej
je zaradený, zvýšenej o 14%,
d) pedagogickému zamestnancovi alebo odbornému zamestnancovi za činnosť
uvádzajúceho pedagogického zamestnanca alebo uvádzajúceho odborného
zamestnanca, ak túto činnosť vykonáva u dvoch alebo u viacerých začínajúcich pedagogických zamestnancov alebo
dvoch alebo u viacerých začínajúcich odborných zamestnancov, príplatok
v sume 8% platovej tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej
je zaradený, zvýšenej o 14%.
Príplatok za prácu v noci
Zamestnávateľ vyplatí zamestnancovi za hodinu práce v noci
príplatok v sume 25 % hodinovej sadzby jeho funkčného platu (§ 16 OVZ).
Príplatok za prácu v sobotu alebo v
nedeľu
Zamestnávateľ vyplatí zamestnancovi za hodinu práce v sobotu alebo v nedeľu príplatok v sume 30%
hodinovej sadzby jeho funkčného platu (§ 17 OVZ).
Príplatok za prácu vo sviatok
Zamestnávateľ vyplatí zamestnancovi za hodinu práce vo sviatok
príplatok v sume 100% hodinovej sadzby jeho funkčného platu (§ 18 OVZ).
Plat za prácu nadčas
Zamestnávateľ vyplatí zamestnancovi za hodinu
práce nadčas hodinovú sadzbu jeho funkčného platu zvýšenú o 30%, a ak ide o deň
nepretržitého odpočinku v týždni zamestnávateľ vyplatí zamestnancovi za hodinu
práce nadčas hodinovú sadzbu jeho funkčného platu zvýšenú o 60%. Ak zamestnanec
prácu nadčas vykonáva v noci, v sobotu, v nedeľu alebo vo sviatok, patria mu aj
príplatky podľa ods. 6 až 8 tohto článku (§ 19 OVZ).
Osobný príplatok
(1) Zamestnávateľ
sa zaväzuje využívať účel osobného príplatku na
ocenenie mimoriadnych osobných schopností, dosahovaných pracovných
výsledkov zamestnanca alebo za
vykonávanie prác zamestnancom nad rámec
jeho pracovných povinností. O výške osobného príplatku rozhodne riaditeľ na základe písomného návrhu príslušného
vedúceho zamestnanca (§ 10 OVZ).
Podmienky a výšku poskytovania osobných príplatkov
určí zamestnávateľ na začiatku školského roka a v priebehu roka ak dôjde k
zmene platových predpisov alebo k zmene jednorazových rozpočtových opatrení.
(2) Na
účel osobných príplatkov vyčlení zamestnávateľ v rozpočte finančné
prostriedky vo výške najmenej 3 % zo súhrnu hrubých miezd alebo platov zúčtovaných zamestnancom na výplatu za
kalendárny rok.
(3) Za účelom
objektívneho určovania osobného príplatku zamestnávateľ bude zohľadňovať pri
jeho priznaní kritéria, ktoré tvoria prílohu tejto KZ (Príloha č.4 KZ).
(4) Zamestnávateľ sa zaväzuje priznaný osobný
príplatok podľa predchádzajúcich odsekov
určiť pevnou sumou zaokrúhlenou na 50 euro centov nahor, vždy na
začiatku kalendárneho roka na celý kalendárny rok.
(5) Znížiť výšku priznaného osobného
príplatku zamestnávateľ môže len v prípade, ak zamestnanec nedodrží podmienky
na poskytnutie osobného príplatku, ktoré sa mu určili, resp. v prípade
zmeny rozpočtových opatrení. Po
prerokovaní s odborovou organizáciou
(6) Zamestnancovi môže zamestnávateľ
odobrať priznaný osobný príplatok len
z dôvodu zhoršenia pracovných výsledkov alebo ak pominú dôvody, pre ktoré mu bol osobný príplatok priznaný (nespĺňa
kritéria alebo podmienky).
Kreditový
príplatok
(1) Pedagogickému zamestnancovi a
odbornému zamestnancovi za sústavné prehlbovanie odbornej spôsobilosti
profesijným rozvojom v kariérnom systéme podľa osobitného predpisu (zákon
317/2009 Z .z. doplnený zákonom 390/2011 Z .z.) patrí kreditový príplatok v
sume 6 % z platovej tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej je
zaradený, a to za každých 30 kreditov získaných podľa podmienok a v lehote
určenej osobitným predpisom, najviac
však za 60 kreditov získaných podľa podmienok a v lehote určenej osobitným
predpisom. Kreditový príplatok sa určí pevnou sumou zaokrúhlenou na 50 euro
centov nahor.
(2) Kreditový príplatok podľa
odseku 1 zamestnávateľ prizná zamestnancovi na základe žiadosti zamestnanca a
predložených dokladov o ukončení vzdelávania a to od prvého dňa
kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom pedagogický zamestnanec
alebo odborný zamestnanec si podal
žiadosť o priznanie kreditového príplatku
(3) Zamestnávateľ kreditový
príplatok pedagogickému zamestnancovi a odbornému zamestnancovi odoberie alebo
zníži, ak pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec uplatní požadovaný
počet získaných kreditov na vykonanie prvej atestácie alebo druhej atestácie.
(4) Priznávanie kreditov pedagogických zamestnancov upravuje vnútorná smernica školy.
(5) Kreditový príplatok za
profesijný rozvoj priznaný pedagogickému zamestnancovi alebo odbornému zamestnancovi
podľa predpisov účinných do 31. Augusta 2019 sa považuje za príplatok za
profesijný rozvoj a vypláca sa do 31. augusta 2026.
Príplatok za profesijný rozvoj
(1)Pedagogickému zamestnancovi a
odbornému zamestnancovi patrí príplatok za profesijný rozvoj v sume:
a) 12%
z platovej tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej je zaradený, za
úspešné absolvovanie rozširujúceho štúdia podľa osobitného predpisu (§ 14e
zákona č. 553/2003 Z. z.),
b) 12%
z platovej tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej je zaradený, za
úspešné absolvovanie štátnej jazykovej skúšky podľa osobitného predpisu (§ 14e
zákona č. 553/2003 Z. z.),
c) 3%
z platovej tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej je zaradený, za
úspešné absolvovanie špecializačného vzdelávania podľa osobitného predpisu (§
14e zákona č. 553/2003 Z. z.),
d) 3%
z platovej tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej je zaradený, za
úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania podľa osobitného predpisu (§ 14e
zákona č. 553/2003 Z. z.).
(2) Príplatok za profesijný
rozvoj podľa odseku 1 zamestnávateľ prizná na dobu siedmich rokov najviac v
sume 12% z platovej tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej je
pedagogický zamestnanec alebo odborný zamestnanec zaradený.
(3) Príplatok za profesijný
rozvoj podľa odseku 1 zamestnávateľ prizná od prvého dňa kalendárneho mesiaca
nasledujúceho po mesiaci, v ktorom pedagogický zamestnanec a odborný
zamestnanec požiadal o priznanie príplatku za profesijný rozvoj. Príplatok za profesijný
rozvoj sa určí pevnou sumou zaokrúhlenou na 50 eurocentov nahor.
(4) Riaditeľovi školy prizná
príplatok za profesijný rozvoj zriaďovateľ.
(5) Zamestnávateľ príplatok za
profesijný rozvoj pedagogickému zamestnancovi a odbornému zamestnancovi
odoberie alebo zníži od prvého dňa nasledujúceho po uplynutí siedmich rokov od
jeho priznania.
(6) Príplatok za profesijný
rozvoj nepatrí pedagogickému zamestnancovi a odbornému zamestnancovi, ktorý
nespĺňa kvalifikačné predpoklady na výkon pracovnej činnosti podľa osobitného
predpisu.
(7) Príplatok za profesijný
rozvoj nepatrí začínajúcemu pedagogickému zamestnancovi a začínajúcemu
odbornému zamestnancovi.
(8) Pri zmene zamestnávateľa
postupuje nový zamestnávateľ pri priznávaní príplatku z profesijný rozvoj
pedagogickému zamestnancovi alebo odbornému zamestnancovi podľa odseku 1 a
zohľadňuje dobu podľa odseku 2 uplynutú u predchádzajúceho zamestnávateľa.
Príplatok
začínajúceho pedagogického zamestnanca a začínajúceho odborného
zamestnanca
Začínajúcemu pedagogickému zamestnancovi
a začínajúcemu odbornému zamestnancovi patrí príplatok začínajúceho
pedagogického zamestnanca a začínajúceho odborného zamestnanca. Príplatok sa
poskytuje mesačne vo výške 6% z platovej tarify platovej triedy
a pracovnej triedy, do ktorej je pedagogický zamestnanec alebo odborný
zamestnanec zaradený. Príplatok sa poskytuje po dobu zaradenia pedagogického
zamestnanca a odborného zamestnanca do kariérneho stupňa začínajúci pedagogický
zamestnanec a začínajúci odborný zamestnanec. Príplatok sa určí pevnou sumou zaokrúhlenou na 50euro centov
nahor.
Začínajúci pedagogický zamestnanec je povinný absolvovať
adaptačné vzdelávanie podľa vnútornej smernice školy, ktorá je vypracovaná
v súlade zo zákonom č. 317/2009
Z. z.
o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a
o zmene a doplnení niektorých zákonov. Adaptačné vzdelávanie upravuje vnútorná
smernica školy.
Odmena za pracovné zásluhy pri dosiahnutí päťdesiat a šesťdesiat
rokov veku
Zamestnávateľ sa
zaväzuje, ak rozhodne v rámci prideleného rozpočtu, že sa vyplatí
zamestnancovi odmena za pracovné zásluhy pri dosiahnutí 50 a 60
rokov veku, priznať mu sumu vo výške jeho funkčného platu ( § 20
ods.1 písm. c/ OVZ).
Článok 8
Výplata platu, preddavku na mzdu a zrážky z platu
(1) Výplata mzdy sa realizuje raz mesačne do
konca kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom vznikol nárok
na výplatu mzdy.
(2) Zamestnávateľ sa zaväzuje plat zasielať na
osobné účty zamestnancom, ktoré si zriadili v peňažných ústavoch podľa
vlastného výberu tak, aby bol plat pripísaný na účet podľa predchádzajúceho
odseku. Tým zamestnancom, ktorí nemajú
zriadené osobné účty umožní zamestnávateľ prevziať plat počas pracovnej doby na
pracovisku v hotovosti z pokladne školy.
(3) Zamestnávateľ sa zaväzuje na základe
žiadosti zamestnanca poskytovať mu preddavok na mzdu jedenkrát
v kalendárnom mesiaci (§ 130 ods. 3
ZP).
(4) Zamestnávateľ sa zaväzuje na písomné požiadanie
zamestnanca alebo na základe písomnej dohody o zrážkach zo mzdy, časti
mzdy určené zamestnancom poukazovať aj na viac účtov, ktoré si zamestnanec sám
určil (§ 130 ods. 7, 8 ZP a § 131 ods.
Článok 9
Odstupné a
odchodné
(1) Zamestnávateľ vyplatí zamestnancovi, s
ktorým skončil pracovný pomer z dôvodov uvedených v § 63 ods.1 písm. a),
b) Zákonníka práce odstupné v sume
jedného funkčného platu nad rozsah ustanovený v § 76 ods.1 ZP. Odstupné bude
vyplatené nasledovne:
a) v sume
jeho priemerného mesačného zárobku, ak pracovný pomer zamestnanca trval
najmenej dva roky a menej ako päť rokov,
b) dvojnásobku
jeho priemerného mesačného zárobku, ak pracovný pomer zamestnanca trval
najmenej päť rokov a menej ako desať rokov,
c) trojnásobku
jeho priemerného mesačného zárobku, ak pracovný pomer zamestnanca trval
najmenej desať rokov a menej ako dvadsať rokov,
d) štvornásobku
jeho mesačného priemerného mesačného zárobku, ak pracovný pomer zamestnanca
trval najmenej dvadsať rokov
(2) Ak bola
zamestnancovi daná výpoveď z dôvodov uvedených v § 63 ods.1 písm. a)
alebo b) Zákonníka práce, zamestnanec má právo pred
začatím plynutia výpovednej doby požiadať zamestnávateľa, aby sa pracovný pomer
skončil dohodou. Tejto žiadosti je zamestnávateľ povinný vyhovieť.
Zamestnancovi patrí odstupné v sume, ktorá je násobkom jeho funkčného platu a počtu
mesiacov, počas ktorých by trvala výpovedná doba.
(3) Pri
prvom skončení pracovného pomeru po nadobudnutí nároku na starobný dôchodok,
predčasný starobný dôchodok alebo invalidný dôchodok, ak pokles schopnosti
vykonávať zárobkovú činnosť je viac ako 70%,
zamestnávateľ vyplatí zamestnancovi
(§
Článok 10
(1)
Zamestnávateľ sa zaväzuje za svojho zamestnanca ktorý je zúčastnený
na DDS mesačne platiť a odvádzať do
poisťovne príspevok na DDS a na ŽP za podmienok, v sume a spôsobom určeným
v zamestnávateľskej zmluve, najmenej však v sume 10.00 EUR. Zamestnanec má právny nárok na príspevok
podľa predchádzajúcej vety.
(2) Zamestnávateľ sa zaväzuje, že zmenu
dohodnutej sumy príspevku na DDS
v zamestnávateľskej zmluve pre zamestnancov prerokuje s odborovou
organizáciou a dohodne so zamestnancom.
Článok 11
Určenie platu zamestnancom nezávisle od dĺžky
praxe
Zamestnávateľ sa zaväzuje určiť
tarifný plat zamestnancovi, ktorý nie je pedagogickým zamestnancom alebo
odborným zamestnancom, v najvyššej platovej tarife platovej triedy, do ktorej
zamestnanca zaradil, nezávisle od dĺžky započítanej praxe. Takto určený tarifný
plat nesmie byť nižší, ako by bol tarifný plat určený podľa zaradenia do
platového stupňa (§ 7 ods.4 OVZ).
Článok 12
Pracovný čas zamestnancov
(1) V záujme vytvárania priaznivejších pracovných
podmienok a podmienok zamestnávania a
v zmysle § 85 ods.8 ZP zamestnávateľ určuje pracovný čas na
(2)
Zamestnávateľ sa zaväzuje umožniť pedagogickým zamestnancom vykonávať činnosti
súvisiace s priamou vyučovacou činnosťou, priamou výchovnou činnosťou
a ďalším vzdelávaním mimo pracoviska,v
súlade s pracovným poriadkom školy.
(3) Zamestnávateľ v záujme
zabezpečenia svojich pracovísk mimo vyučovania, voľných sobôt, sviatkov
a prázdnin uplatní pre nepedagogických zamestnancov na pracovnej pozíciiškolník,podľa § 87 nerovnomerné
rozvrhnutie pracovného času.
Zdôvodnenie:
Ak
povaha práce alebo podmienky prevádzky nedovoľujú, aby sa pracovný čas rozvrhol
rovnomerne na jednotlivé týždne, zamestnávateľ môže po dohode so zástupcami
zamestnancov alebo po dohode so zamestnancom, rozvrhnúť pracovný čas
nerovnomerne na jednotlivé týždne. Priemerný týždenný pracovný čas nesmie
pritom presiahnuť v období najviac štyroch mesiacov ustanovený týždenný
pracovný čas.
Priemerný týždenný pracovný čas vrátane nadčasov počas tohto obdobia nesmie pritom presiahnuť
ustanovený týždenný pracovný čas 48 hodín za obdobie 4 mesiacov po sebe
nasledujúcich. Rovnako môže byť rozvrhnutý pracovný čas pre určité organizačné
útvary alebo druhy prác podľa potreby zabezpečenia jednotlivých prevádzok
a pracovísk.
Zamestnancovi so zdravotným postihnutím, tehotnej žene,
žene alebo mužovi, ktorý sa trvale stará o dieťa mladšie ako tri roky,
osamelému zamestnancovi, ktorý sa trvale stará o dieťa mladšie ako 15 rokov,
možno rozvrhnúť pracovný čas nerovnomerne len po dohode s ním.
Zároveň sa dohodli, že priemerný týždenný
pracovný čas zamestnanca vrátane práce nadčas podľa § 85 ods. 9 Zákonníka práce
nesmie prekročiť 48 hodín. V danom prípade sa sleduje nielen priemerný
rozsah ustanoveného pracovného času, ale sleduje sa priemer súčtu pracovného
času, ktorý pozostáva z :
a) ustanoveného týždenného
pracovného času
b) neaktívnej časti pracovnej
pohotovosti na pracovisku, keďže sa neaktívna časť pracovnej pohotovosti na
pracovisku považuje za pracovný čas (§
ods. 2 Zákonníka práce).
c) práce nadčas
Článok 13
Dovolenka na zotavenie
Dovolenka zamestnancov ustanovených v § 103 ods. 3 ZP
v kalendárnom roku:
a) pre riaditeľov, zástupcov,
učiteľov, majstrov odborného výcviku- deväť týždňov,
b) pre nepedagogických
zamestnancov - šesť týždňov
Do ďalšieho kalendárneho roka si
môže zamestnanec preniesť 10 dní.
Tretia časť
Kolektívne vzťahy, práva a povinnosti
zmluvných strán
(1) Predseda odborovej organizácie sa bude
zúčastňovať mesačných operatívnych porád
vedenia
školy.
(2) Predseda
odborovej organizácie sa bude podieľať na bezproblémovom chode školy tým,
že zabezpečí sociálny mier na
pracovisku.
Článok 14
Obdobie sociálneho mieru a jeho prerušenie
(1) Zmluvné strany rešpektujú
obdobie platnosti tejto KZ, ako obdobie sociálneho mieru
s výnimkou, ak
dôjde k postupu podľa článku 4 ods. 1 tejto KZ.
(2) V prípade prerušenia sociálneho mieru postupom uvedeným v článku 4 ods.
1 KZ môžu
zmluvné strany použiť aj krajné prostriedky na
riešenie kolektívneho sporu, t. j. štrajk a
výluku, pri splnení zákonných podmienok
stanovených zákonom č. 2/1991 Zb.
o kolektívnom
vyjednávaní a podmienok uvedených v tejto časti KZ.
(3) Právo zamestnancov na štrajk, zaručené
článkom 37 ods. 4 Ústavy Slovenskej republiky
a listinou základných práv
a slobôd tým nie je ustanoveniami predchádzajúcich odsekov,
ani ničím iným obmedzené a zmluvné
strany sa zaväzujú ho nespochybňovať.
Článok 15
Riešenie kolektívnych sporov
(1) Kolektívnym sporom zmluvné strany rozumejú spor o uzatvorenie KZ
alebo spor o uzatvorenie doplnku ku KZ, alebo spor o plnenie záväzku z KZ
(ak nevzniká z neho nárok priamo zamestnancovi) v dobe účinnosti KZ, alebo
v dobe účinnosti jednotlivých záväzkov z nej.
(2) Zmluvné strany sa zaväzujú, ak kolektívny spor nevyriešia
rokovaním do 30 dní od predloženia návrhu na uzatvorenie KZ, jej doplnku, alebo
návrhu na vyriešenie sporu o plnenie záväzku z KZ, využiť
sprostredkovateľa na riešenie sporu, zapísaného v zozname
sprostredkovateľov na Ministerstve práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej
republiky (ďalej ministerstvo).
(3) Zmluvné strany sa zaväzujú, ak kolektívny
spor nevyriešia pred sprostredkovateľom podľa predchádzajúceho odseku, zvážia
základe spoločnej dohody využitie rozhodcu zapísaného na ministerstve, aby
rozhodol ich kolektívny spor.
(4) Zmluvné strany sa dohodli na sankcii, pre
prípad, ak niektorá zmluvná strana odmietne podpísať žiadosť o určenie
sprostredkovateľa alebo rozhodcu v zmysle ods. 2 alebo 3 tohto článku tak,
že zmluvná strana, ktorá odmietne podpísať žiadosť o určenie sprostredkovateľa
alebo rozhodcu, zaplatí druhej zmluvnej strane sankciu za nesplnenie
dohodnutého záväzku v sume 332 EUR. Zmluvná pokuta podľa predchádzajúcej
vety je splatná do 15 dní od jej vyúčtovania povinnej zmluvnej strane. Odborová
organizácia smie prípadne zaplatenú
pokutu použiť len na účel kolektívneho vyjednávania.
Článok 16
Riešenie individuálnych nárokov zamestnancov a
vybavovanie ich sťažností
(1) Zmluvné strany sa zaväzujú
rešpektovať právo zamestnanca na uplatnenie svojich individuálnych nárokov
z pracovnoprávnych vzťahov a z tejto kolektívnej zmluvy
prostredníctvom inšpekcie práce a na súde, bez jeho obmedzovania v právach
a povinnostiach v porovnaní s ostatnými zamestnancami.
(2) Zmluvné strany sa dohodli, že pri riešení
sťažnosti zamestnanca budú postupovať
objektívne, v súlade so všeobecne
záväznými predpismi (podľa zákona o sťažnostiach a
v zmysle školskej smernice na riešenie sťažností) tak,
aby každá sťažnosť bola prešetrená
a výsledok
oznámený zamestnancovi bez zbytočného odkladu (§ 13 ods. 4 ZP).
Článok 17
Zabezpečenie činnosti odborovej organizácie
(1) Zmluvné strany sa dohodli, že
budú racionálne riešiť zabezpečenie nevyhnutnej prevádzkovej činnosti odborovej
organizácie, aby mohla riadne vykonávať svoje poslanie. Na splnenie povinnosti
vyplývajúcej z § 240 ods. 4 Zákonníka práce
sa zamestnávateľ zaväzuje na dobu existencie odborovej organizácie
poskytnúť jej:
a/ priestory pre činnosť odborovej organizácie,
b/ telefónnu /faxovú/ linku za účelom telefónneho (faxového)
spojenia, vytvorenie
e-mailovej adresy a používanie internetu,
c/ energie a poplatky za služby (telefón,
fax, internet) na svoj náklad,
d/ svoje rokovacie miestnosti na svoj náklad za
účelom vzdelávacích aktivít odborových
funkcionárov a vedúcich zamestnancov zamestnávateľa a v oblasti
pracovnoprávnej a kolektívneho vyjednávania, oboznámenia zamestnancov
s uzatvorenou KZ, na kolektívne vyjednávanie a riešenie kolektívnych
sporov, na zasadnutia odborových orgánov a na
slávnostné podujatia súvisiace s ocenením zamestnancov,
e/ priestory na zverejňovanie informácií o
ochrane práce, o kolektívnom vyjednávaní, o pracovnoprávnych otázkach a
odborovej činnosti v záujme zabezpečenia riadnej informovanosti zamestnancov, (webovú
stránku školy).
(2) Zamestnávateľ poskytne
zamestnancovi pracovné voľno s náhradou mzdy na výkon funkcie
v orgánoch odborovej organizácie podľa jeho potreby a tiež umožní
vhodnú úpravu pracovného času pedagogickým zamestnancom, funkcionárom
odborových orgánov na zabezpečenie nevyhnutnej činnosti odborových orgánov.
(3) Zamestnávateľ poskytne
zamestnancov pracovné voľno na nevyhnutne potrebný čas
s náhradou
mzdy v sume jeho funkčného platu na účasť na rekondičných pobytoch,
povinných lekárskych prehliadkach a na účasť zástupcov zamestnancov na
vzdelávaní (§ 138 ZP) a na odborné školenia.
(4) Zamestnávateľ poskytne 1 deň
plateného voľna pri príležitosti Dňa
učiteľov, Dňa žien s ohľadom na rovnosť príležitostí a antidiskriminačnú
doložku v ZP, podľa prevádzkových možností školy.
Článok 18
Náklady na kolektívne vyjednávanie a zrážky
členských príspevkov
členov odborovej organizácie
(1) Zamestnávateľ sa zaväzuje na
základe súhlasu zamestnanca, ktorý prejaví písomne na
dohode
o zrážkach zo mzdy, vykonávať zrážky zo mzdy zamestnanca v prospech účtu
Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy
na Slovensku, č. ú.: 4013271326/7500,
vo výške 0,50 % čistej mzdy
vždy do 25 dňa v mesiaci a na účet základnej odborovej
organizácie č. ú.: 4016256762/7500,
vo výške 0,50 % vždy do 25 dňa v mesiaci, za ktorý
sa plat vypláca. Ak nedôjde
k písomnej dohode o zrážkach zo mzdy zo strany
zamestnancov, členské príspevky podľa
uvedených kritérií odvádza odborová
organizácia.
(2) Odborová organizácia sa
zaväzuje poskytnúť zamestnávateľovi na splnenie jeho
povinnosti uvedenej
v predchádzajúcom odseku všetky zúčtovacie údaje a písomné
dohody o zrážkach zo mzdy zamestnancov nimi
vlastnoručne podpísané.
Článok 19
Spolurozhodovanie a súčinnosť zmluvných strán
v pracovnoprávnej oblasti
Zamestnávateľ sa
zaväzuje plniť povinnosti vyplývajúce mu z právnych predpisov a z tejto
KZ, ktoré tvoria prílohu č. 2.
Článok 20
Záväzky odborovej organizácie
(1) Odborová organizácia sa
zaväzuje po dobu účinnosti tejto KZ dodržiavať sociálny mier
so zamestnávateľom v zmysle článku 15 ods.
1 tejto KZ.
(2) Odborová organizácia sa zaväzuje informovať
zamestnávateľa o situácii vedúcej
k
porušeniu sociálneho mieru z jej
strany a zo strany zamestnancov.
(3) Odborová organizácia sa zaväzuje prizývať na zasadnutia svojich najvyšších orgánov
zástupcu zamestnávateľa za účelom hodnotenia
plnenia záväzkov z kolektívnej zmluvy.
(4) Odborová
organizácia sa zaväzuje
informovať zamestnávateľa
o každej zmene
v odborovom orgáne
základnej organizácie, pôsobiacej u zamestnávateľa.(§ 230 ZP).
Článok 21
Záväzky zamestnávateľa
(1)
Zamestnávateľ bude informovať
odborovú organizáciu o záväznom limite mzdových
prostriedkov na rok 2024, ako aj
o jeho zmenách.
(2) Zamestnávateľ bude pravidelne štvrťročne
informovať odborovú organizáciu o použití
mzdových
prostriedkov, poskytovať rozbory hospodárske a štatistické výkazy (P1-04)
a informovať o pripravovaných zmenách
v odmeňovaní.
(3) Zamestnávateľ bude pravidelne
pozývať predsedu základnej organizácie na porady
vedenia
školy.
(4) Predseda ZO sa bude
zúčastňovať výberových konaní školy na pedagogických
zamestnancov ako člen výberovej komisie.
Článok 22
Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
(1) Zamestnávateľ v rozsahu svojej pôsobnosti a v súlade
s ustanoveniami § 147 ZP a §§
až 0 zákona
NR SR č. 140/2008 Z. z., ktorým
sa mení a dopĺňa zákon č. 124/2006 Z. z.
o BOZP
a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
zákona. č.309/2007 Z. z.
a o zmene
a doplnení zákona č. 355/2007 Z .z. o ochrane, podpore a rozvoji
verejného
zdravia a o zmene a doplnení
niektorých zákonov (ďalej len zákon o BOZP) sa zaväzuje
sústavne
zaisťovať bezpečnosť a ochranu zdravia zamestnancov pri práci a na ten účel
vykonávať potrebné opatrenia vrátane
zabezpečovania prevencie, potrebných
prostriedkov
a vhodného systému na riadenie ochrany práce.
(2)
Zamestnávateľ v záujme toho sa zaväzuje :
a. písomne vypracovať koncepciu
politiky BOZP obsahujúcu zásadné zámery, ktoré sa majú dosiahnuť v oblasti
BOZP a program realizácie tejto koncepcie, ktorý bude obsahovať najmä
postup, prostriedky a spôsob jej vykonania (§ 6 ods. 1 písm. k/ zákona
o BOZP),
b. zaraďovať zamestnancov na
výkon práce so zreteľom na ich zdravotný stav a schopnosti (§ 6 ods. 1
písm. o/ zákona o BOZP),
c. bezodkladne oznámiť vznik
registrovaného pracovného úrazu, ku ktorému došlo v priestoroch
zamestnávateľa a nebezpečnej udalosti príslušnému odborovému orgánu
v súlade s § 17 ods.5 zákona o BOZP,
d. pravidelne, zrozumiteľne
a preukázateľne oboznamovať každého zamestnanca s právnymi
a ostatnými predpismi na zaistenie BOZP, so zásadami bezpečného správania
na pracovisku a s bezpečnými pracovnými postupmi a overovať ich
znalosť (§ 7 ods.1 zákona o BOZP),
e. odstraňovať nedostatky zistené
kontrolnou činnosťou (§ 9 ods.2 zákona o BOZP),
f. vypracovať zoznam
poskytovaných OOPP na základe posúdenia rizika a hodnotenia
nebezpečenstiev vyplývajúcich z pracovného procesu a pracovného
prostredia (§ 6 ods. 2 písm. a/ zákona o BOZP)
g. poskytovať zamestnancom,
u ktorých to vyžaduje ochrana ich života alebo zdravia, bezplatne OOPP (§
6 ods. 2 písm. b/ zákona o BOZP),
h. poskytovať zamestnancom
pracovný odev a pracovnú obuv, ak pracujú v prostredí v ktorom
odev alebo obuv podlieha mimoriadnemu opotrebovaniu alebo mimoriadnemu
znečisteniu (§ 6 ods. 3 písm. a/ zákona o BOZP),
i. zabezpečovať zamestnancom
pitný režim, ak to vyžaduje ochrana ich života alebo zdravia a poskytovať
im umývacie, čistiace a dezinfekčné prostriedky na zabezpečenie telesnej
hygieny (§ 6 ods. 3 písm. b/ zákona o BOZP),
j. zabezpečiť zástupcom
zamestnancov pre bezpečnosť na plnenie ich úloh vzdelávanie, poskytnúť im
v primeranom rozsahu pracovné voľno s náhradou mzdy a vytvoriť
nevyhnutné podmienky na výkon ich funkcie (§ 240 Zákonníka práce a § 19 ods. 5
zákona o BOZP),
k. znášať náklady spojené so
zaisťovaním BOZP a nepresúvať ich na zamestnancov (§ 6 ods.11 zákona
o BOZP),
l. vydať zákaz fajčenia na
svojich pracoviskách a zabezpečovať dodržiavanie tohto zákazu (§ 7 zákona
č.377/2004 Z. z. o ochrane nefajčiarov a § 6 ods.5 zákona o BOZP),
m. kontrolovať či
zamestnanci nie sú v pracovnom čase pod vplyvom alkoholu (§ 9 ods. 1 písm.
b zákona o BOZP),
n. umožniť vykonávanie kontroly
nad stavom BOZP príslušnému odborovému orgánu a povereným pracovníkom OZ
PŠaV (ZIBP) (§ 149 ZP a § 29 zákona o BOZP),
o. poskytovanie ochranných
pracovných pomôcok je v zmysle
vnútornej smernice školy
Článok 23
Kontrola odborových orgánov v oblasti BOZP
(1) Poverení
zamestnanci na vykonávanie kontroly nad stavom BOZP:
Bc. Ľuboš Legner – priestory TV, CO
Ing. Ján Svitka – priestory
dielní SOŠOaS
Jaroslav Gutten- priestory dielní SOŠOaS, el. zariadenia
Bc. Andrea Hroncová – priestory cukrárskej dielne
(2) Poverení zamestnanci v záujme toho
budú v súlade s § 149 ZP:
a. kontrolovať
ako zamestnávateľ plní svoje povinnosti v starostlivosti o BOZP a či
sústavne vytvára podmienky bezpečnej a zdravotne nezávadnej práce, pravidelne
preverovať pracovisko a zariadenie zamestnávateľa pre zamestnancov, kontrolovať
hospodárenie zamestnávateľa s osobnými ochrannými pracovnými
prostriedkami,
b. kontrolovať
či zamestnávateľ riadne vyšetruje pracovné úrazy, zúčastňovať sa na zisťovaní
príčin pracovných úrazov a chorôb z povolania, prípadne ich sami
vyšetrovať,
c. požadovať
od zamestnávateľa odstránenie nedostatkov v prevádzke na strojoch a
zariadeniach,
d. upozorňovať
zamestnávateľa na prácu nadčas a nočnú prácu, ktorá by ohrozovala bezpečnosť a
ochranu zdravia zamestnancov,
e.
zúčastňovať sa na rokovaniach o otázkach BOZP,
f. požadovať
od zamestnávateľa odstránenie nedostatkov v prevádzke na strojoch
a zariadeniach alebo pri pracovných postupoch.
(3) Zamestnávateľ sa zaväzuje v spolupráci
s odborovou organizáciou zhodnotiť minimálne
1 x do roka rozbor pracovnej neschopnosti, úrazovosti a úrovne BOZP
vrátane návrhov a opatrení smerujúcich k zlepšeniu stavu,
1 x za rok rozsah a podmienky poskytovania osobných ochranných
pracovných prostriedkov v súlade s nariadením vlády SR č. 395/2006 Z. z.
o minimálnych požiadavkách na poskytovanie a používanie osobných
ochranných pracovných prostriedkov.
Článok 24
Zdravotná starostlivosť
Zamestnávateľ sa zaväzuje:
a. umožniť preventívne lekárske
prehliadky zdravotného stavu zamestnanca
na svoj náklad,
b. vybaviť pracoviská príslušnými
hygienickými pomôckami a stav lekárničiek
udržiavať v zmysle platných
noriem,
c. po dohode s odborovou
organizáciou v odôvodnených
prípadoch prispievať na kúpeľnú, liečebnú a rehabilitačnú starostlivosť
zamestnancov,
d. počas dočasnej pracovnej
neschopnosti zamestnanca výška náhrady príjmu je v období
- od prvého
dňa pracovnej neschopnosti 25 % denného vymeriavacieho základu zamestnanca,
- od štvrtého dňa do desiateho dňa dočasnej pracovnej neschopnosti
zamestnanca 55 % denného vymeriavacieho základu (§ 8 zák. č. 462/2003 Z. z.),
e. zabezpečiť pedagogickým
a odborným zamestnancom v pracovnom čase preventívne psychologické
poradenstvo a absolvovanie
tréningov zameraných na predchádzanie a zvládanie agresivity, na sebapoznanie
a riešenie konfliktov
f. 2x ročne zorganizovať
teambuilding pre zamestnancov zameraný na obnovu duševných a pracovných
síl.
Článok 25
Stravovanie
(1) Zamestnávateľ sa zaväzuje v zmysle § 152
ZP zabezpečovať zamestnancom vo všetkých pracovných zmenách stravovanie
zodpovedajúce zásadám správnej výživy priamo na pracoviskách alebo v ich
blízkosti, s výnimkou zamestnancov vyslaných na pracovnú cestu, ktorí na
svojom pravidelnom pracovisku
odpracovali viac ako štyri hodiny.
(2) Zamestnávateľ
bude zabezpečovať stravovanie
podaním jedného teplého hlavného jedla,
vrátane vhodného nápoja v priebehu pracovnej zmeny v stravovacom zariadení iného zamestnávateľa (Gymnázium v Krupine)
a formou stravných kupónov v čase
školských prázdnin, ak zamestnanec pracuje. Spôsob stravovania sa prehodnotí vždy na začiatku nového školského
roka.
Na pracovisku strážnej služby
zamestnávateľ poskytne svojim zamestnancom peňažný príspevok na stravovanie
z dôvodu, že im nemôže zabezpečiť stravovanie. Tento príspevok je pre
zamestnanca zdaniteľným príjmom.
V čase školských prázdnin
zamestnávateľ zabezpečuje stravovanie v reštaurácii Rozvoj Krupina.
(3) Nominálna
výška príspevku zamestnávateľa bude vo všetkých formách stravovania zhodná.
(4) Na
stravovanie sa zamestnancovi uhradí z
ceny jedného teplého hlavného jedla vrátane
vhodného
nápoja:
- 55 % hodnoty jedla,
- príspevok zo sociálneho
fondu,
- príspevok z pokladne ZO OZ.
(5) Konkrétna výška jednotlivých príspevkov sa môže zmeniť pri novej kalkulácii hodnoty
hlavného jedla so súhlasom ZO.
Článok
26
Starostlivosť o kvalifikáciu
(1) Zamestnávateľ sa zaväzuje starať sa o
prehlbovanie kvalifikácie zamestnancov, prípadne jej
zvyšovanie, dodržiavať § 3 ods.
(2) Zamestnancom, ktorí si zvyšujú kvalifikáciu a
majú uzavreté príslušné dohody so zamestnávateľom, bude poskytovať pracovné
úľavy a ekonomické zabezpečenie podľa platných predpisov.
(3) Zamestnávateľ poskytne pedagogickému
zamestnancovi a odbornému zamestnancovi
pracovné
voľno s náhradou funkčného platu v rozsahu
a) päť pracovných dní v kalendárnom roku na
účasť na kontinuálnom vzdelávaní
b) ďalších päť pracovných dní na
prípravu a vykonanie prvej atestácie alebo druhej atestácie.
(4) Ak trvá pracovný pomer pedagogického
zamestnanca len v období školského
vyučovania,
vzniká mu za každý kalendárny mesiac trvania pracovného pomeru nárok na
pol dňa pracovného voľna podľa odseku 3 písm. a).
(5) Pracovné voľno podľa odseku 3 čerpá
pedagogický zamestnanec alebo odborný
zamestnanec
po dohode so zamestnávateľom, spravidla, keď je obmedzená alebo
prerušená prevádzka pracoviska.
Článok
27
Použitie
finančných prostriedkov ZO OZ:
(1) Odborové finančné prostriedky sa použijú podľa
nasledovných zásad:
a) pri
organizovaných návštevách divadiel, koncertov, kín, kultúrnych pamiatok a športových
podujatí budeme hradiť vstupné v plnej výške a pri individuálnej účasti
a využití služieb na regeneráciu pracovnej sily uhradíme členovi ZO
vstupné 1 x ročne do výšky 15,00 €,
b) pri
príležitosti MDŽ a Dňa učiteľov
poskytneme vecný darček a občerstvenie
podľa finančných možností,
c) na vianočné sviatky sa poskytne darček pre každého člena ZO pri SOŠOaS
v Krupine
d) pri návšteve
ženy pri narodení dieťaťa poskytneme príspevok vo výške 100,00 €,
e) chorému
členovi ZO (viac ako 2 týždne) poskytneme príspevok vo výške 30,00 €, najviac 2
x ročne. V prípade PN trvajúcej viac ako 4 týždne sa môžu obidva príspevky
vyčerpať naraz.
f) zamestnancom
sa umožní využívanie telovýchovných zariadení (posilňovňa) zdarma, zásadne mimo
vyučovania pričom sa bude uprednostňovať kolektívne využívanie,
g) za záslužnú
odborársku prácu môže členská schôdza poskytnúť funkcionárovi vecný dar alebo peňažný a to
maximálne 20,00 €,
h) pri odchode
do starobného alebo plného invalidného dôchodku poskytne ZO OZ vecný alebo peňažný dar a
to maximálne 50,00 €,
i) pri
príležitosti životného jubilea 50 rokov,
60 rokov a každých ďalších desať rokov sa budú poskytovať vecné darčeky
v hodnote 50,00 €.
(2) Pri
jednodňových zájazdoch organizovaných ZO uhradí ZO dopravu hromadným
dopravným prostriedkom členom a priamym
rodinným príslušníkom vo výške plnej ceny
dopravy.
(3) ZO OZ bude bezplatne zapožičiavať športové
potreby len členom ZO OZ. Každý člen
je
povinný pri návrate zapožičané športové potreby , aby preukázal šetrné
zaobchádzanie
so zapožičaným majetkom ZO OZ. V
prípade poškodenia hradí vzniknutú škodu
v plnom
rozsahu.
Článok 28
Tvorba sociálneho fondu, jeho výška, použitie
fondu, poskytovanie príspevku zamestnancom a odborovej organizácii na
kolektívne vyjednávanie
(1) Zmluvné strany sa dohodli, že výška
sociálneho fondu sa určuje nasledovne:
Celkový prídel do sociálneho
fondu je tvorený:
a) povinným prídelom vo výške
1% zo súhrnu funkčných platov zúčtovaných zamestnancom na výplatu za
kalendárny rok, pričom v roku 2024 je povinný prídel sociálneho fondu 1 % (KZVS
),
b) ďalším prídelom dohodnutého
v kolektívnej zmluve vo výške 0,05
% zo súhrnu hrubých platov zúčtovaných
zamestnancom na výplatu za kalendárny rok,
c) ďalších zdrojov fondu (dary, dotácie a príspevky poskytnuté
zamestnávateľom do fondu).
(2) Pre použitie sociálneho fondu sú v pôsobnosti zamestnávateľa
záväzné ustanovenia zákona NR
SR č.152 z 31. mája 1994 o sociálnom fonde v znení neskorších
predpisov (úplné znenie uverejnené pod č. 77/2008 Z. z.).
(3) Pre čerpanie sociálneho fondu v podmienkach zamestnávateľa sú
záväzné kritériá dohodnuté medzi zamestnávateľom a odborovou organizáciou,
ktoré tvoria prílohu č. 3 tejto KZ.
(4) Zamestnávateľ sa zaväzuje
poskytnúť za podmienok učených § 5 ods.3 zákona č.595/2003 Z.z. o daní
z príjmov v znení neskorších predpisov, zapožičanie služobného
motorového vozidla na súkromné účely. Vozidlo bude poskytnuté, po splnení
podmienok výpožičky, ktoré určuje vedenie školy.
Článok 29
Záverečné ustanovenia
(1) Zmluvné strany sa dohodli hodnotenie plnenia záväzkov a práv tejto
KZ vykonávať polročne písomnou formou protokolu o vyhodnotení plnenia
kolektívnej zmluvy, za I. polrok najneskôr do 15. augusta a za celý rok do 15.
februára v príslušnom roku.
(2) Účinnosť KZ sa začína prvým dňom obdobia, na ktoré sa zmluva uzavrela a končí sa uplynutím tohto obdobia.
(3) Táto KZ je vyhotovená v štyroch exemplároch. Každá zo zmluvných
strán obdrží po dvoch podpísaných exemplároch.
(4) Zmluvné
strany vyhlasujú, že túto KZ si prečítali a súhlasia s jej obsahom.
(5) Táto KZ je záväzná i pre prípadných nástupcov zmluvných strán.
(6) Prerokovaním sa rozumie povinnosť písomne oboznámiť odborový orgán
s príslušným návrhom a požiadať ho o stanovisko. K tomuto
účelu mu zamestnávateľ poskytuje potrebné informácie, konzultácie a doklady a
v rámci svojich možností prihliada k jeho stanoviskám.
(7) Zmluvné strany sa zaväzujú vstúpiť do rokovania o uzavretí
dodatku ku KZ do 15 dní od doručenia jeho návrhu a pri novej KZ na ďalšie obdobie začať o nej
rokovať najmenej tri mesiace pred
uplynutím platnosti KZ, ak o to jedna zo zmluvných strán
požiada.
(8) Táto KZ bude uložená u štatutárneho zástupcu zamestnávateľa a
predsedu výboru ZO.
(9) Zmluvné strany vyhlasujú, že túto kolektívnu
zmluvu si prečítali, súhlasia s jej obsahom a preto ju na znak toho
podpisujú.
V Krupine dňa ............................
…………….............................
………………...............……….......
základná organizácia štatutárny
zástupca zamestnávateľa
Prílohy KZ:
Príloha č. l Plnomocenstvo
Príloha č. 2 Spolurozhodovanie
a súčinnosť zmluvných strán a ďalšie dohodnuté záväzky
Príloha č. 3 Zásady čerpania a použitia sociálneho
fondu
Príloha č. 4 Kritériá na
priznanie osobného príplatku
Príloha č. 1
P l n o m o c e n
s t v o
Základná organizácia OZ PŠaV pri Strednej odbornej
škole obchodu a služieb v Krupine, M. R. Štefánika 8, IČO:42309891, na základe
uznesenia výboru ZO OZ, ktorý je jej štatutárnym orgánom, splnomocňuje
týmto Mgr. Alžbetu Ližbetinovú,
predsedníčku ZO, aby zastupovala
v plnom rozsahu bez obmedzenia našu organizáciu v rokovaní so
zamestnávateľom o uzatvorenie kolektívnej zmluvy na rok 2024, ako aj
splnomocňuje ju na podpísanie kolektívnej zmluvy na rok 2024 v mene našej
základnej organizácie.
Krupina 22.11.2023
…………………………..........
za
Výbor ZO OZ
Plnomocenstvo prijímam.
Krupina 22. 11. 2023
………………………………………
Mgr.
Alžbeta Ližbetinová
Príloha
č. 2
Spolurozhodovanie a súčinnosť zmluvných strán a ďalšie dohodnuté
záväzky
Časť I.
Záväzky zamestnávateľa
1/
Zamestnávateľ sa zaväzuje plniť povinnosti vyplývajúce mu
z právnych predpisov a z tejto KZ, najmä:
a/ vyžiadať si
predchádzajúci súhlas odborovej organizácie alebo rozhodnúť po dohode s ňou
v nasledovných prípadoch:
- vydanie
pracovného poriadku u zamestnávateľa (§ 12 ZOVZ),
- výpoveď alebo okamžité zrušenie pracovného pomeru
zástupcom zamestnancov, na ktorých sa
vzťahuje zvýšená ochrana (§ 240
ods.8 ZP),
- vydanie predpisov a pravidiel o BOZP (§ 39
ods.2 ZP),
- nerovnomerné rozvrhnutie pracovného času (§ 87 ods.2
ZP),
- zavedenie
pružného pracovného času (§ 88 ods.1 ZP),
- určenie začiatku a konca pracovného času a na rozvrh
pracovných zmien (§ 90 ods.4 ZP),
- určenie času potrebného na
osobnú očistu po skončení práce, ktorý sa zamestnancovi
započíta
do pracovného času (§ 90 ods. 10
ZP),
- určenie podrobnejších podmienok poskytnutia prestávky
na odpočinok a jedenie vrátane jej predĺženia (§ 91 ods.2 ZP),
- odlišné
určenie nepretržitého odpočinku v týždni (§93 ods.3 ZP),
- určenie rozsahu a podmienok práce nadčas (§97 ods.6 a 9
ZP),
- vymedzenie okruhu ťažkých telesných prác a duševných
prác, pri ktorých by mohlo dôjsť ohrozeniu života alebo zdravia zamestnancov (§
98 ods.9 ZP),
- prijatie plánu dovoleniek na príslušný rok (§ 111 ods.1
ZP),
- na určenie hromadného čerpania dovolenky (§ 111 ods.2
ZP),
-
zavádzanie noriem spotreby práce a ich zmien (§ 133 ods. 3 ZP),
- vymedzenie vážnych prevádzkových dôvodoch, pre ktoré
zamestnávateľ nemôže zamestnancovi prideľovať prácu a pri ktorých sa mu poskytuje 60% jeho
funkčného platu (§ 142 ods.4 ZP),
- rozhodnutie, či ide o neospravedlnené zameškanie práce
(§ 144 ods.7 ZP),
- určenie prídelu do sociálneho fondu, jeho čerpaní a
použití a poskytnutí príspevku odborovej organizácii(§ 3, § 7 ods. 3
zák.č.152/1994 Z. z. o sociálnom fonde);
b/ písomne
informovať odborovú organizáciu najmä:
- ak má dôjsť k prechodu
práv a povinností z pracovnoprávnych vzťahov najneskôr 1
mesiac predtým
a) o dátume alebo
navrhovanom dátume prechodu,
b) o dôvodoch prechodu,
c) pracovnoprávnych, ekonomických
a sociálnych dôsledkoch prechodu na zamestnancov,
d) plánovaných
opatreniach prechodu vzťahujúcich sa na zamestnancov (§ 29 ods. 1 ZP),
- o dohodnutých nových pracovných
pomeroch u zamestnávateľa raz za rok (§ 47 ods. 4 ZP),
-
o pracovných miestach na neurčitý čas, ktoré sa u neho uvoľnili (§ 48
ods. 8 ZP),
- o možnostiach pracovných miest na
kratší pracovný čas a na ustanovený týždenný pracovný čas (§ 49 ods. 8
ZP),
-
pri hromadnom prepúšťaní o
a) dôvodoch hromadného
prepúšťania,
b) počte
a štruktúre zamestnancov, s ktorými sa má pracovný pomer rozviazať,
c) celkovom počte
a štruktúre zamestnancov, ktorých zamestnáva,
d) dobe, počas ktorej
sa hromadné prepúšťanie bude uskutočňovať,
e) kritériách na výber zamestnancov,
s ktorými sa má pracovný pomer rozviazať (§ 73 ods. 2 ZP),
- o výsledkoch prerokovania opatrení na
zamedzenie hromadnému prepúšťaniu (§ 73 ods.
-
o pravidelnom zamestnávaní zamestnancov v noci (§ 98 ods. 7
ZP),
- zrozumiteľným spôsobom na
začiatku roka, po prijatí rozpočtu,
potom štvrťročne a na
konci roka za celý rok, o svojej hospodárskej a finančnej situácii a
o predpokladanom
vývoji jeho činnosti; v
rámci toho aj o záväznom limite mzdových prostriedkov na príslušný rok, ktoré mu určil
zriaďovateľ, ako aj o jeho zmenách, o použití mzdových
prostriedkov a poskytovať rozbory
hospodárske a štatistické výkazy (§ 229 ods.1,2 ZP);
c/ vopred
prerokovať s odborovou organizáciou najmä:
- rovnomerné rozvrhnutie pracovného času (§ 86 ods.1 ZP),
- opatrenia zamestnávateľa pri
prechode práv a povinností z pracovnoprávnych vzťahov (§ 29 ods.2
ZP),
- opatrenia umožňujúcich predísť hromadnému prepúšťaniu
zamestnancov (§ 73 ods. 2 ZP),
- výpoveď alebo okamžité skončenie pracovného pomeru so
zamestnancom (§ 74 ZP),
- nariadenia práce v dňoch
prac. pokoja (§ 94 ods. 2 ZP),
- organizáciu práce v noci
(§ 98 ods. 6 ZP),
- dočasné prerušenie výkonu
práce zamestnancovi (§
- stanovenie podmienok, za ktorých bude zamestnancom
poskytovať stravovanie počas dovolenky , prekážok v práci alebo inej
ospravedlnenej neprítomnosti zamestnanca v práci (§ 152 ods. 7 písm. a/ ZP),
- umožnenie stravovať sa zamestnancom, ktorí pracujú mimo
rámca rozvrhu pracovných zmien za rovnakých podmienok ako ostatným zamestnancom
(§ 152 ods. 7 písm. b/ ZP,
- rozšírenie okruhu osôb, ktorým zabezpečí stravovanie (§
152 ods. 7 písm. c/ ZP),
- opatrenia zamerané na
starostlivosť o kvalifikáciu zamestnancov, jej prehlbovanie
a zvyšovanie (§ 153 ZP),
- opatrenia na utváranie
podmienok na zamestnávanie zamestnancov so zmenenou pracovnou schopnosťou (§
159 ods. 4 ZP),
- požadovanú náhradu škody
a obsah dohody na jej náhradu od zamestnanca ak presahuje 33,20 € (1 000
Sk), (§ 191 ods. 4 ZP),
- rozsah zodpovednosti
zamestnávateľa za škodu zamestnancovi a jej náhrady pri pracovnom úraze alebo chorobe z povolania (§ 198
ods. 2 ZP),
- stav, štruktúru a
predpokladaný vývoj zamestnanosti a plánované opatrenia, najmä, ak je ohrozená
zamestnanosť (§ 237 ods. 2 písm. a/ ZP),
- zásadné otázky podnikovej
sociálnej politiky, opatrenia na zlepšenie hygieny pri práci a pracovného
prostredia (§ 237 ods. 2 písm. b/ ZP),
- rozhodnutia, ktoré môžu
viesť k zásadným zmenám v organizácii práce alebo v
zmluvných podmienkach (§ 237 ods. 2
písm. c/ ZP ),
- organizačné zmeny, za ktoré sa považujú
obmedzenie alebo zastavenie činnosti
zamestnávateľa alebo jeho časti, zlúčenie, splynutie,
rozdelenie, zmena právnej formy
zamestnávateľa (§ 237 ods. 2 písm. d/ ZP),
- opatrenia na predchádzanie vzniku úrazov
a chorôb z povolania a na ochranu zdravia
zamestnancov (§ 237 ods. 2 písm. e/
ZP);
d/ umožniť odborovej organizácii
vykonávanie kontrolnej činnosti v oblasti dodržiavania pracovnoprávnych
predpisov vrátane mzdových predpisov a záväzkov vyplývajúcich z tejto
kolektívnej zmluvy a za tým účelom jej poskytovať potrebné informácie, konzultácie
a doklady (§ 237 ods.
e/ poskytnúť pracovné voľno (§ 136 ZP) s náhradou mzdy funkcionárom
výboru odborovej organizácie
a funkcionárom odborovej organizácie, ktorí sú zvolení do orgánov Rady
odborovej organizácie a do orgánov
Odborového zväzu pracovníkov školstva a
vedy na Slovensku na zabezpečenie
činnosti organizácie v nevyhnutnom
v rozsahu, najmenej však:
- predseda výboru ZO 5 dní
v roku,
- členovia vyšších odborových
orgánov 5 dní v roku,
- členovia orgánov OZ PŠaV na
Slovensku 10 dní v roku
f/ poskytnúť pracovné voľno s náhradou mzdy funkcionárom výboru
odborovej organizácie
a funkcionárom odborovej organizácie, ktorí sú zvolení do orgánov
Rady odborovej organizácie a do
orgánov Odborového zväzu pracovníkov
školstva a vedy na Slovensku na
školenie v oblasti pracovnoprávnych vzťahov, na účasť
v rekondičných pobytoch, na účasť zástupcov zamestnancov na vzdelávaní (§
138 ZP) a na odborné školenia v nevyhnutnom rozsahu, najmenej však:
- predseda výboru ZO 7 dní v roku,
- členovia vyšších odborových
orgánov 2 dni v roku,
- členovia orgánov OZ PŠaV na Slovensku 2
dni v roku.
Príloha č. 3
Tvorba fondu, výška fondu,
použitiefondua podmienky
a poskytovania príspevkov z fondu zamestnancom a odborovej organizácii
Čl. 1
Všeobecné ustanovenia
/1/ V tejto prílohe sa upravuje podrobnejšie tvorba, použitie,
podmienky čerpania, rozpočet a
hospodárenie s prostriedkami sociálneho fondu v zmysle zákona
č.152/1994 (ďalej len "SF") v znení neskorších predpisov u
zamestnávateľa.
Príspevok
zo SF sa poskytuje odborovej organizácii na kolektívne vyjednávanie,
zamestnancom a ich rodinným
príslušníkom a bývalým zamestnancom, ktorých zamestnávateľ alebo jeho právny
predchodca zamestnával ku dňu odchodu do
dôchodku. Odborová organizácia aktívne spolupracuje so zamestnávateľom na
tvorbe rozpočtu a použití SF.
/2/ V
priebehu roka sa môže rozpočet SF v jednotlivých položkách upravovať podľa
potrieb zamestnancov po odsúhlasení zamestnávateľom a Odborovou organizáciou.
/3/ Finančné
prostriedky SF prechádzajú do nasledujúceho obdobia.
/4/ Prostriedky
SF sa vedú na samostatnom účte zamestnávateľa č. ú. 7000393256/8180. Prevod finančných prostriedkov sa uskutoční
do päť dní po dni dohodnutom na výplatu platu.
Zúčtovanie prostriedkov fondu za kalendárny rok vykoná zamestnávateľ najneskôr 31. januára nasledujúceho roka.
V prípade zrušeniaorganizácie bez právneho
nástupcu, vzniknuté nároky na plnenia z fondu sa uspokojujú ako nároky
z pracovného pomeru.
/5/ Príspevok
z fondu na úhradu nákladov
odborovej organizácie pri realizácií kolektívneho vyjednávania je 0,05 %
so súhrn hrubých platov zúčtovaných
zamestnancom na výplatu za kalendárny rok.
/6/ Zamestnávateľ
je povinný odsúhlasiť všetky výdavky zo SF s odborovou organizáciou.
/7/ Za
dodržiavanie pravidiel o hospodárení so SF je zodpovedný poverený zamestnanec
zamestnávateľa Dana Szelleová.
Čl. 2
Rozpočet sociálneho fondu
1/ Predpokladaný príjem sociálneho
fondu na rok 2024
a/ povinný prídel vo výške 1,05 % 5 800,00€
b/
zostatok SF z predchádzajúcich rokov 2 518,34€
Spolu: 8 318,34€
2/ Výdavky zo sociálneho fondu na
rok 2024
a/ stravovanie 2 700,00€
b/ dary - príspevok pri jubileu 200,00 €
c/ kultúrna, spoločenská a športová činnosť 300,00 €
e/ exkurzia, regenerácia prac.
sily – WELLNESS 3 000,00€
Spolu: 6 200,00 €
Čl. 3
Použitie a čerpanie sociálneho fondu
1/ Zamestnávateľ poskytne príspevok na úhradu
výdavkov na dopravu do zamestnania a späť tým zamestnancom, ktorých funkčný
plat nepresahuje 50 % priemernej nominálnej mesačnej mzdy zamestnanca v NH
SR zistenej ŠÚ SR za kalendárny rok predchádzajúci dva roky kalendárnemu roku,
za ktorý sa tvorí fond.
2/ Výdavky vynaložené na dopravu do
zamestnania a späť je zamestnanec povinný preukazovať mesačne resp. kvartálne a
zamestnávateľ je povinný sledovať funkčný plat zamestnanca uplatňujúceho
príspevok na dopravu do zamestnania a späť.
Zamestnávateľ vedie evidenciu o výške
poskytnutého príspevku, ako aj evidenciu dokladov preukazujúcich výšku výdavkov
vynaložených na dopravu do zamestnania a späť max. do výšky 25 €.
Článok II. Príspevok SF na stravovanie
1/ Z prostriedkov SF sa poskytne
zamestnancom príspevok na jedno jedlo v sume 0,50 €.
Poskytovanie príspevku na
stravovanie sa bude riadiť smernicou
o stravovaní platnou
od 1. 1. 2023.
2/ Príspevok na stravovanie sa bude vyplácať
podľa novely ZP od1.10.2023,
vypočíta sa ako 55% z minimálnej hodnoty stravného lístka =3,22 €.Tento príspevok bude vyplácaný
v čase, keď nebude v prevádzke školská jedáleň, prípadne pri
poskytnutí stravy v náhradnom zariadení.
3/ Príspevky sú oslobodené od
dane a odvodov, sú čistým príjmom zamestnanca.
Pri úmrtí rodinného príslušníka (manžel,
manželka, deti, - ak sa sústavne pripravujú na budúce povolanie do skončenia
veku 25 rokov, ďalej deti, ktoré sú telesne, zmyslovo alebo mentálne
postihnuté, druh, družka ak žijú v spoločnej domácnosti) do sumy 70,00
€.
Kultúrne a športové podujatia
Zo sociálneho fondu sa
poskytne príspevok na účasť na
kultúrnych a športových podujatiach. Ide priamo o vstupenky na
kultúrne programy (napr. kino, koncert, divadlo) a športové podujatia (napr. tenis,
hokej) max. 15,00 € v kal. roku.
Ďalšia
starostlivosť o zamestnancov
V rámci starostlivosti
o zamestnancov sa poskytne príspevok
na rekreácie a služby, ktoré využívajú na regeneráciu pracovnej
sily:
· na individuálne rekreačné
pobyty na základe vopred podanej písomnej žiadosti adresovanej ZO OZ 1- krát za
3 kalendárne roky vo výške 40,00 € pre zamestnancov, ktorí odpracovali najmenej
päť rokov,
· príspevok na individuálne
využitie služieb (fitnes centra, sauna, plaváreň, masáže, kozmetika, kaderník)
max. 15,00 € v kal. roku,
· príspevok pre zamestnanca
a rodinného príslušníka pri športových a turistických podujatiach
organizovaných zamestnávateľom, vo výške
5 €, 1-krát ročne,
Dary
· Príspevok za bezplatné
darcovstvo krvi v sume najviac 20,00 € 1 x ročne (za päť realizovaných
odberov) a tiež za darcovstvo kostnej drene 1x ročne.
· Zo sociálneho fondu sa
poskytnú príspevky pri pracovných jubileách za :
20 odpracovaných rokov suma
20 €
25 odpracovaných rokov suma 25 €
30 odpracovaných rokov suma 30 €
35 odpracovaných rokov suma
35 €
40 odpracovaných rokov suma 40 €
Pri novo nastúpených zamestnancoch
platí podmienka ak zamestnanec odpracuje v organizácii 3 roky.
Článok IV. Podmienky
poskytovania príspevkov SF zamestnancom
školy
1/ Zamestnancom sa poskytne
nefinančný príspevok zo SF jeden krát
ročne, ktorý je
zdaniteľným príjmom.
Tieto zásady sú súčasťou KZ a nadobúdajú účinnosť dňom 1.1.2024, ich
účinnosť končí 31. 12. 2025.
......................................................... ........................................…….
štatutárny zástupca zamestnávateľa odborová organizácia
Príloha č. 4
Pravidlá pre priznávanie osobných príplatkov
A: Osobné príplatky pre pedagogických pracovníkov je možné
priznať:
- funkciu predsedu predmetovej komisie,
- funkciu výchovného poradcu,
- funkciu koordinátora prevencie drogovej závislosti,
- funkciu správcu knižnice,
- funkciu koordinátora projektov,
- funkciu koordinátora školského parlamentu,
- funkciu kultúrneho referenta školy,
- funkciu koordinátora nežiaducich javov
- funkciu koordinátora finančnej gramotnosti
- funkciu digitálneho koordinátora
I. Funkcia triedneho
učiteľa
Nadštandardnú triednickú prácu možno
triednym učiteľom zohľadniť na viac, pričom sa osobitne zohľadňuje ročník.
Za štandardné sa v práci triedneho
učiteľa považuje:
Za nadštandardné
sa v práci triedneho učiteľa považuje nadpriemerné až vynikajúce plnenie
uvedených bodov štandardných činností a bezproblémový stav v triede.
II. Kvalita práce na vyučovacích hodinách
V rámci tejto činnosti sa
u učiteľa posudzujú tieto činnosti a schopnosti:
· spôsob skúšania /čas a efektívnosť/,
· objektívnosť a spôsob hodnotenia
a klasifikovania,
a moderné
informačné technológie,
· schopnosť pracovať
systematicky a schopnosť viesť žiakov k tomu, aby systematicky
pracovali aj oni,
· schopnosť interpretovať svoj
vyučovací predmet ako systém, v ktorom platia isté súvislosti
a zákonitosti a schopnosť učiť žiakov pochopiť tento systém
a orientovať sa v ňom,
III. Pravidelná mimoškolská činnosť
Za takú je u učiteľa
považované:
· úspešnosť ním vedených žiakov v súťažiach
v školskom roku,
· schopnosť získať žiakov pre mimo triednu prácu,
· pestrosť, originalita a prínos mimo vyučovacích
aktivít organizovaných a vedených učiteľom,
· pravidelnosť inej mimo vyučovacej práce so
žiakmi.
IV. Dodržiavanie pracovnej disciplíny
Keďže ide
o povinnosti učiteľa, možno mu, okrem iných sankcií, odobrať osobný
príplatok za nedôslednosť v oblastiach:
· dodržiavanie pracovného poriadku,
· úroveň vykonávania učiteľských služieb,
· ochota a schopnosť plniť úlohy dané vedením
školy a vedúcim MZ,
· zápisy do triednych kníh,
· zastupovanie neprítomných kolegov.
V. Aktívny prístup k práci, zmysluplné
návrhy a snahy o zlepšenie práce v škole
U učiteľov
sa oceňuje, že aktívne pristupujú k dianiu v škole, že sa iniciatívne
zapájajú do pracovných aktivít, že prichádzajú s podnetnými námetmi na
zlepšenie práce, a to z hľadiska organizačného a materiálneho
(sponzori, projekty, partneri a pod.)
VI. Propagácia školy
Pod touto činnosťou sa rozumie:
· zverejňovanie žiackych aktivít a aktivít
školy v škole (nástenky, internet, školské
periodiká) a mimo školy(
masmédiá, rôzne podujatia),
· reprezentácia školy učiteľom (publikačná
činnosť, kultúra, šport, lektorstvo a pod.).
VII. Výrazne pozitívne črty charakterizujúce učiteľskú osobnosť
Za také sa považuje:
· pedagóg
dlhodobo dosahuje výborné pracovné výsledky, o čom svedčia vedomosti
väčšiny jeho žiakov, úspešnosť jeho žiakov na
prijímacích skúškach na ďalšie
štúdium,
· priaznivé
ohlasy na prácu pedagóga od bývalých žiakov, od rodičov a od verejnosti vôbec,
· hodnotenie práce učiteľa vedením školy na
základe všetkých vyššie uvedených bodov,
· pozitívne hodnotenie práce učiteľa zo strany
kolegov (mnohí z nich sú rodičmi,
triednymi
učiteľmi, bývalými žiakmi),
· pozitívne hodnotenie práce pedagóga terajšími
žiakmi.
B. Osobné príplatky nepedagogických pracovníkov
Priznanie osobného príplatku,
zvýšenie, zníženie resp. odňatie prislúcha vedeniu školy. Priznanie osobného
príplatku bude riešené v závislosti od možností školy, vzhľadom na výšku
mzdového fondu.
Dôvody
odňatia osobného príplatku
a) nedostatok disponibilných finančných
prostriedkov určených na vyplácanie osobných príplatkov,
b) dlhotrvajúca alebo častá práceneschopnosť,
c) neplnenie
základných povinností vyplývajúcich z pracovného poriadku,
pracovnej
náplne, programu školy,
d) nesplnenie
kritérií pre priznanie osobného príplatku,
e) bez udania
dôvodu.
Zmenu osobného príplatku navrhne a zdôvodní priamy nadriadený pracovník v zmysle organizačnej štruktúry písomným zdôvodnením.
Priložené dokumenty
Dátum | Názov | Veľkosť a typ |
---|---|---|
08. 01. 2024 | Kolektívna Zmluva 24-25 | 353 kB [pdf] |