Spojená škola
realizuje so svojimi partnermi z Česka, Nemecka a Chorvátska projekt
v rámci programu Erasmus+ „Technické inovácie v teórii a praxi“.
Zrealizovali sme záverečné 4. nadnárodné projektové stretnutie, ktoré sa konalo
v Strednej odbornej škole v Třemošnici. Zúčastnili sa ho všetci projektoví
partneri – Spojená škola v Detve, školy v rámci 1. slovenského
strojárskeho klastra, Strukovna škola Đurđevac, IB Mitte gGmbH für Bildung und
soziale Dienste Jena a Střední škola a Základní škola, Oselce. Stredná odborná
škola obchodu a služieb Krupina , participovala na tomto projekte aktívnym
zapojením do aktivít projektu, nadnárodného stretnutia sa zúčastnila riaditeľka
školy.
Na úvod sme sa
venovali kontrole úloh a dodržiavania plánovaného harmonogramu. Venovali sme sa
tiež finančným aspektom projektu.
Program stretnutia bol
rozdelený do 4 základných častí. V prvej časti sme sa venovali finalizácii
všetkých výstupov, ich kontrole, zjednotení dizajnu, dopĺňaniu chýbajúcich
častí a aktualizácii. Spracovali sme finálnu verziu, riešili sme technické
problémy v prípade otvárania a úpravy súborov. Partneri definovali
spôsoby, ako budú výstupy využívať vo vlastnom vyučovacom procese, ako ich
zakomponujú vo vlastnej organizácii i ako ich budú diseminovať vo vlastnom
regióne.
V ďalšej časti
sme sa venovali analýze jednotlivých vzdelávacích aktivít. Zhodnotil sa ich
priebeh, prínos a predovšetkým výsledky hodnotenia žiakov
a účastníkov z použitia výstupov počas mobilít. Vzdelávacie aktivity
slúžili prioritne príprave výstupov a ich priebežnému hodnoteniu. Partneri
získali podklady pre využitie a adaptáciu výstupov pre vlastné
vzdelávanie.
Tretia časť patrila
diseminácii výsledkov, hodnoteniu a príprave záverečnej konferencie.
Partneri dohodli finálny program konferencie, ktorá sa bude konať 20. júna na
Slovensku.
V závere
stretnutia sa uskutočnili 2 exkurzie v podnikoch, kde žiaci vykonávajú
odbornú prax. Ide o firmy DAKO CZ a Kovolis Hedvikov. Okrem exkurzie
prebehla aj diskusia o praktickom vzdelávaní a vzdelávaní žiakov
a pedagogických zamestnancov vo vzdelávacích oblastiach, ktoré boli
predmetom projektu a ktoré nie sú školy schopné kompletne realizovať vo
vlastných podmienkach.
Kultúrny program zahrňoval prehliadku hlavného mesta Praha.
Priložené fotografie