Pán Ing. Krajči a Mgr. Tkáčik z Banskej Bystrice nám vysvetlili pôsobnosť Slovenskej obchodnej inšpekcie. Zamerali sa hlavne na zákon o ochrane spotrebiteľa. Najzaujímavejšou časťou boli prípady z praxe. Dozvedeli sme sa čosi viac o svojich právach a ako by sme mali postupovať pri reklamácií alebo aj kúpe tovaru. Načo všetko máme právo a ako by sme sa mali správať. Neskôr sme dostali priestor aj pre naše otázky. Uviedli sme príklady a upozornili na nedisciplinovanosť predávajúcich. Ďalej na nespoľahlivé internetové obchody, ktorými sa ľudia dajú ľahko oklamať. Slovenská obchodná inšpekcia vybavuje všetky sťažnosti a podnety spotrebiteľov, avšak nemôže ukladať predávajúcim pokuty len na základe sťažnosti, ale musí si overiť opodstatnenosť napríklad kontrolným nákupom . Sleduje aj dodržiavanie cenových predpisov. Obchodníci majú stále dodržiavať stanovené predpisy. Kontrola nemusí prebehnúť len v klasických obchodoch, ale aj u poskytovateľov služieb. Taktiež tu môže dôjsť k nedodržiavaniu zákona. Dnes viem, že reklamovať sa dá každý chybný tovar aj keď to niekedy nemá ľahký priebeh. Som žiačka 1. ročníka obchodnej akadémie a takéto informácie určite využijem. Ďakujem za super besedu.
žiačka 1. O